Börjar från början..

Den tjugonionde Oktober kom min mamma ner hit tillsammans med alla mina bröder, samt hennes två hundar och en liten hund som skulle få stanna här me Diva och mig.. Vi kallade henne för Foxie men hon hette egentligen Sara och kom ursprungligen från Kosovo, hon hade eget pass med alla vaccinations intyg och allt som ska vara för en "import" hund.. Hon hade givetvis också suttit i karantän. Men en sak var fel! Hon var inte märkt, så jag ringde och bokade in en tid för detta direkt på Måndagen och vi fick komma in någon timme senare. Fick sitta i ett sjukrum en bra stund, så kommer Veterinären in med en telefon och och säger att det är till mig.. Okej, tänkte jag och tar luren..

Hej, Evelina. Suha från jordbruksverket här.. Detta är allvarligt! Det kan bli akut avlivning.. (Hade inte med mig passet) Jag förklarade att hon hade pass och allt som skulle vara. Hon sa att jag skulle åka hem och faxa eller maila in passet. Mamma åkte hem och kvar blev min äldsta bror, och jag scannade in allt som stod. Då ringde hon mig och sa att det såg bra ut och att dem fått in det och hon skulle prata med sina kollegor på Torsdagen och sedan höra av sig, för då var det juh inte alls farligt, men eftersom hon inte var märkt så var det inte riktigt lugnt än.. Fick inget samtal på Fredagen, heller inte på Måndagen och inte Tisdagen. Men på onsdagen vaknade jag av att det plingade på "fel dörr" (Har två ingångar till lägenheten, varav vi har ställt en hylla för den ena.) Två polisbilar står utanför och jag får kliva upp och öppna den ingången. Där stod fyra poliser och en djurskötare och skulle hämta Foxie.. Jag blev helt ställd och frågade vad det var frågan om.. Dem hade ingen aning förutom att de skulle hämta henne och åka till veterinären. Okej sa jag. Ni tänker väl inte avliva henne. Nej inte nu men ring ner till ..... på stationen och fråga, för vi vet inget. Ringde dit och hon sa att det var omgående avlivning från jordbruksverket. Jag förklarade snabbt situationen och hon blev ställd och skulle genast ringa jordbruksverket. Då ringde jag veterinärensom skulle avliva henne och förklarade för henne med.. Hon började gråta och sa att detta är fel. Och tyvärr så är det redan för sent.. 

Ja.. Detta har varit min vecka..  Så denna vecka har inte allsvarit bra.. Orkar inte resa mig ur sängen..

Vila i frid sötaste Foxie!!





Vila i frid min älskade dotter Leah!

Kommentarer
Postat av: Erica ~Zackarias 090814~~Alexander 100725~

Det gör så ont i mig varje gång jag tänker på din lilla Leah. Jag kan inte ens föreställa mig hur du känner dig, och som jag sa när vi träffades sist så tänker jag inte fråga hur du mår. Men du ska veta att om du skulle vilja prata så finns jag här. Tänker på dig. Kram!

2010-11-14 @ 21:08:42
URL: http://blendshes.blogg.se/
Postat av: Madde , johnnys tjej.

Men vad fan ? kan man bara göra så med en hund, de måste väl ha funnits någon anledning till att ta bort hunden ?

2010-11-15 @ 10:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0