Sundsvall igen..


Som rubriken lyder så har jag varit uppe i Sundsvall igen.. Träffade läkaren som dödförklarade min dotter och han hade inte fått alla provsvar. Men konstaterat är att hon inte kvävdes. Hon hade endast 14 i blodvärde (vilket är fruktansvärt lågt) och hon hade bakterier i både blod och urin (vet ej vad för sorts).. Men han skulle ringa när allt är klart eftersom jag är hemma igen..



Begravningen var jättefin tror jag.. Jag var där men hängde inte med så jävla mycket faktiskt.. Det började med att jag, älsklingen och mina småbröder var in och såg min lilla ängel en sista gång.. (Mina bröder ville följa med) Innan vi gick in så frågade Kenneth på Begravningsbyrån oss om vi verkligen var säker på att vi ville för hon har legat en månad och ser långt ifrån ut som hon gjorde sist.. Men Vi var helt säkra, särskilt jag för jag ville se att det verkligen var hon som låg där i den minimala kistan. Det var hon.. Mitt lilla <3, min ängel.. Jag höll hennes hand och pussade henne så många gånger.. Sen sa jag att han skulle lägga på locket på kistan för annars skulle jag aldrig ha gått. Men jag fick säga åt han att vänta så jag fick ge henne en sista puss.. Fick lugna ner mig lite innan själva begravningen. Men jag tror att detta gjorde själva begravningen lättare eller lättare och lättare, svårt att förklara egentligen. Kanske rent utav blev svårare när jag visste att hon låg där i.
Jag har nog aldig gråtit så mycket i mitt liv som jag gjort sen senaste månaden:(




Så här såg det ut när man kom in...




Hon låg verkligen där min lilla ängel, mitt <3, mitt allt..

Johanna sjung för min lilla Leah och hon är så duktig..

Efter begravningen så var vi och fikade hemma hos mamma..
Prästen kom med och hade med sig ljuset och ett extra "dopljus"
Hon var jätte snäll och go.. Hon var tårögd hela ceremonien.. Hon hade också träffat min lilla Leah några dagar innan hon dog eftersom hon skulle döpa henne en vecka efter..:/

Jacke måste vara den ondaste jävla människa som gått i ett par skor..



Fixar inte att skriva mer om detta nu så till lite bättre saker.. Thomas kom upp med Era (Bimbo) en sväng så hon och Diva fick busa lite, dom är så fruktansvärt lika:) Mor och dotter:)






Sen blev jag, Älsklingen, Mamma och Torbjörn bjudna på grillat hos Madde och hennes Mamma.. Mamma och Carina hade skit skoj iaf:D

Dagen efter det så var dom upp till härefestivalen i Indal, Mamma, Torbjörn, Carina och min älskling.. Men där kom dom inte in för dom var för fulla eller något så jag fick snällt åka tillbaka dit och hämta dem igen.. Haha.



Just ja
, på kvällen efter begravningen fick jag besök av Angelica, Peter och världens sötaste lilla Lucas.. Tack för att ni kom:)






Fick med mig min lilla lillebror Lillas hem denna gång.. så mysigt att bara få rå om honom lite.. Synd bara att han spelar tv spel mest hela tiden..



Idag köpte jag massa grejjer som ska vara en "Minneshylla" för Leah..



Så blev resultatet..



Ojojoj vilket osammanhängande inlägg... Men det blir så när det är så mycket tankar som far runt i huvudet på en..
Nu får jag ta och lägga mig för att sova så jag kan hitta på nå skoj med bror min i morgon..
Saknar dig mammas lill <3


Kommentarer
Postat av: Nikita

ush evve jag ryser :(

skickar massor av styrkekramar till dig!!!

2010-08-03 @ 08:16:40
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh Evelina va otroligt fint du har skrivit. Jag blir helt stum man får lixom inte fram några ord, vad ska man säga? Jag tycker fruktansvärt synd om er och kan inte förstå hur jobbigt ni måste ha det =( Det är ju verkligen allas mardröm som ni går igenom nu.



Vilken tur att ni fick en fin begravning/hejdå av er fina dotter. Som jag skrev på facebook så är jag övertygad om att hon var för fin för jorden lilla Leah <3 Men det är så orättvis när det händer ngt sånt här :(

Vilken fin hylla du gjort till henne, hon skulle tyckt om den =) Kram

2010-08-03 @ 10:52:52
URL: http://sandranorin.blogg.se/
Postat av: Erica ~Zackarias 090814~~Alexander 100725~

Jag är så ledsen min vän. Tänker på dig nästan varje dag, det är så orättvist! Kram.

2010-08-03 @ 12:34:36
URL: http://blendshes.blogg.se/
Postat av: Carina W

Evelina.....Leah´s begravning var otroligt sorgligt men ändå vackert. Tycker att det var suveränt att prästen utförde dopcermonin innan hon överlämnade Leah till Gud, så hon fick sina namn. Trodde Madde skulle svimma när hon gick fram och tände dop ljuset. Johanna R sjöng makalöst vackert......Du är en stark tjej Evve och det här klarar du, visst det kommer att göra ont länge och sorgen kommer alltid att finnas där. Men det blir lättare...jag vet....Kram så hörs vi av !

2010-08-04 @ 16:13:48
Postat av: Emelie Falk Holmstedt

Du förtjänar inte detta!!

Ingen gör det!



Kramar

2010-08-04 @ 21:48:32
URL: http://emfaan.blogg.se/
Postat av: Carolin

vetinte vad jag ska säga.. sitter helt tårögd och läser dina inlägg här... Du förtjänar inte det här..:(:( MASSOR MED KRAMAR <3

2010-09-13 @ 23:34:05
URL: http://caaarroew.blogg.se/
Postat av: Angelica

kika in efter inlägget på katrins blogg.

hemskt, saknar ord.

Jag kommer vara mer vaksam nu när barnen har feber.

Har inte tagit det så allvarligt förut.

styrke kramar*

2010-11-26 @ 10:24:00
URL: http://sagaochfilipsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0